1975 do 1983 Szkoła podstawowa
 1983 do 1988 Technikum Mechaniczne w Sanoku
1988 do 1994Politechnika Rzeszowska, specjalizacja konstrukcje budowlane komputerowe wspomaganie projektowania na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska z wynikiem bardzo dobrym.
1992 do 1994Studium nauczycielskie
 – budownictwo
 – matematyka
 – informatyka
1994Ukończyłem kurs w zakresie administracji zasobami sieci
i systemów komputerowych Novell Net Ware Administrator
i Service & Support 3.11 w Firmie
1995Ukończyłem kurs księgowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce Oddział w Rzeszowie
1996Ukończyłem kurs Novell Net Ware 4.11
1997 do 1998Studia podyplomowe na kierunku bankowość UMCS Rzeszów z wynikiem bardzo dobrymTemat pracy dyplomowej „Weryfikacja metod wskaźnikowych oceny kondycji banków metodą Hellwiga”
1997Ukończyłem kurs UNIX Fundamentals (HP Polska)
1997Ukończyłem kurs Administratora systemu ZORBA 3000 dla banku PKO BP
1998Ukończyłem kurs Administrator Techniczny systemu ZORBA 3000 dla PKO BP
1998Ukończyłem kurs HP-UX System Administrator for Multiuser System (HP Polska)
1998Ukończyłem kurs „Funkcjonowanie jednostki organizacyjnej
w okresie zmian” dla średniej kadry kierowniczej PKO BP
1998Ukończyłem kurs New functions and features of HP-UX (HP Polska)
2000Ukończyłem kurs Administracji systemu i sieci HP-UX (HP Polska)
2002Zarządzanie marketingowo sprzedażowe w oddziale banku
2000 – 2003Studia doktoranckie na AE w Krakowie (studia na kierunku ekonomia, doktorat z zarządzania w Katedrze Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, artykuły z zakresu zarządzania, analizy finansowej, procesów restrukturyzacji).
2003Konferencja naukowa – publikacja „Metoda oceny oddziału operacyjnego banku jako alternatywa bankowych kontroli pełnych”
2005Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Zarządzanie Restrukturyzacją Przedsiębiorstw w Procesie Globalizacji Gospodarki” – publikacja w materiałach konferencji „Problemy alokacji personelu w restrukturyzowanym przedsiębiorstwie bankowym”
2006Konferencja Naukowa „Informacja w zintegrowanej Europie. Koncepcje i narzędzia zarządzania wobec wyzwań
i zagrożeń” – publikacja „Zarządzanie informacją w Banku”
2006Szkolenia kadry kierowniczej PKO BP, „Rozwój zespołu”, „Rozwój menadżera”
2006BHP dla pracodawców i innych osób kierujących personelem
2007Członek ACFE Polska i USA
2007Certyfikat PIKW Kontrola Wewnętrzna i Audyt w Przedsiębiorstwie, Audytor Wewnętrzny PIKW I stopnia, wpis na Krajową Listę PIKW Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych nr 1001/2007
2007Certyfikat CFE w ACFE USA nr 517630
2008Kandydat na członka RN nr dyplomu 4019/2008
2008Szkolenie „Zasady Przygotowania Studium Wykonalności w ramach RPO”
2008VII Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli wewnętrznej i Antykorupcji „Kontrola Wewnętrzna a Zarządzanie Ryzykiem, Governance and Compilance Delivering the Future”
2009The VIII International Congress on Internal Control, Audit, Anti-Fraud and Anti-Corruption Issues
2009Konferencja i warsztaty w zakresie „Zarządzanie Ryzykiem Korporacyjnym – ERM”
2009Studia podyplomowe Zarządzanie w Służbie Zdrowia WSIiZ w Rzeszowie z wynikiem bardzo dobrym
2010Studium Prawa Europejskiego Instytut Europejski – Kierownik Projektu z Funduszy Europejskich
2010IX Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji „Mechanizmy przeciwdziałania nadużyciom gospodarczym i korupcji”
2010Międzynarodowa Konferencja Naukowa nt. „Restrukturyzacja w obliczu nowych wyzwań gospodarczych. Zarządzanie – Strategia – Analiza” – Krynica
2010Auditor wewnętrzny ISO 9001
2010Szkolenie „Zasady Poprawnej Realizacji Projektu w Ramach XII Osi Priorytetowej POIIŚ”
2010-2011„Kontrola finansowa i audyt wewnętrzny – kadry województwa podkarpackiego”
2011Certyfikat PRINCE 2 Foundation Examination
2011Członek IIA Polska
2011Certyfikat CGAP w IIA USA nr 2526
2011Zarządzanie projektami oraz należyte wykonywanie zobowiązań umowy o dofinansowanie w ramach Priorytetu XII Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia programu Infrastruktura i Środowisko
2011X Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji „Kontrola Wewnętrzna, Audyt, Governance i Compilance jako instrumentarium skutecznego przeciwdziałania Korupcji i Oszustwom”
2012Konferencja „II Ocena Kontroli Zarządczej w Polsce”
2012Certificate CICA (Certified Internal Controls Auditor) w IIC USA
2013Warsztaty dla audytorów i kontrolerów wewnętrznych (PIKW)
2013XII Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji „Wyzwania XXI wieku dla kontroli wewnętrznej i audytu”
2014XIII Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji „Kontrola wewnętrzna, audyt, antykorupcja i zwalczanie oszustw”
2015XIV Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji „Kontrola wewnętrzna, audyt, antykorupcja i zwalczanie oszustw”
2015Konferencja „VI Ocena Kontroli Zarządczej w Polsce”
2016XV Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji „Kontrola wewnętrzna, audyt, antykorupcja i zwalczanie oszustw”
2016Konferencja „VII Ocena Kontroli Zarządczej w Polsce”
2017XVI Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji
2017Zarządzanie procesowe w ochronie zdrowia
2018VIII Krajowa Konferencja Kontroli Zarządczej. Nowe wyzwania przed jednostkami sektora finansów publicznych – organizator i prowadzący
2018XVII Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji – organizator i prowadzący
2019IX Krajowa Konferencja Kontroli Zarządczej. Kontrola zarządcza – doświadczenia, stan obecny, perspektywy – organizator i prowadzący.
2019XVIII Międzynarodowy Kongres Audytu, Kontroli Wewnętrznej i Antykorupcji – Przeciwdziałanie nadużyciom i oszustwom w obrocie gospodarczym – organizator i prowadzący
2022Certyfikat audytora wiodącego z zakresu bezpieczeństwa (Norma 27001)
2022Executive MBA w ochronie zdrowia walidacja Porto Business School
2023Doktorat z zakresu nauk społecznych w dyscyplinach ekonomia i finanse (SGH – Kolegium Międzywydziałowe)
2022 – 2023Studia MBA Uniwersytet SWPS w warszawie – zakończenie 06.2023
 Inne artykuły i publikacje.
 Inne kursy i szkolenia. 
KomputerBiegła znajomość obsługi komputera i mediów pozyskiwania oraz dystrybucji informacji w tym programów finansowo – księgowych, kosztowych, oraz do analizy jakościowej i ilościowej jak również programów wspomagających planowanie, zarządzanie i podejmowanie decyzji.

Języki obce angielski, francuski, rosyjski 

Kariera zawodowa 

1993 do 1994Budimex Soft Rzeszów – handlowiec
1994 do 1996Zespół Szkół Mechanicznych w Sanoku – nauczyciel
1994 do 2008ABI i administrator sieci
1995 do 2007PKO BP S.A. Oddział 1 w Sanoku – naczelnikZakres obowiązków i uprawnień obejmował m.in.:Podejmowanie decyzji w zakresie uprawnień (pełnomocnictwo w zakresie kwot wykonywanych przez oddział). Współpraca z komórkami oddziału. Planowanie kontroli. Prowadzenie szkoleń i instruktaży. Opracowywanie wniosków w sprawach kadrowych i płacowych. Administrowanie produktami klientów. Nadzór nad realizacją operacji wynikających z zawartych umów, prowadzeniem dokumentacji i monitorowaniem zabezpieczeń. Klasyfikacja ekspozycji kredytowych wg kategorii ryzyka. Realizacja działań windykacyjnych. Wyznaczanie zadań dla bezpośrednio podległych pracowników. Inicjowanie usprawnień. Rozpatrywanie skarg i wniosków. Przeprowadzanie kontroli.
2002 do 2003Wdrożenie systemu Finansowo księgowego
w SP ZOZ w Lesku
1994 do 2008SP ZOZ w Sanoku – kierownik sekcji informatyki
2008 do 2014Zastępca Dyrektora ds. Ekonomicznych SP ZOZ w Sanoku, Pełnomocnik ds. Bezpieczeństwa InformacjiZakres obowiązków i uprawnień obejmuje m.in.: Nadzorowanie pracy podległych zespołów. Nadzorowanie prowadzenia sprawozdawczości. Opracowywanie planów rzeczowo – finansowych. Nadzór nad przygotowywaniem ofert i udział w negocjacjach (w tym z POW NFZ). Planowanie w zakresie dochodów i wydatków. Analiza kosztów. Przygotowywanie dokumentacji związanej z pozyskiwaniem środków inwestycyjnych. Kontrolowanie obrotu środkami pieniężnymi. Reprezentowanie na zewnątrz, składanie oświadczań woli w zakresie uprawnień i pełnomocnictw. Dostęp do wszystkich dokumentów i informacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi podległych jednostek. Kontrole.Autor projektów i realizator m. in.:2009 – Zakup pierwszej karetki ze środków pomocowych „Zwiększenia bezpieczeństwa zdrowotnego w Regionie Bieszczadzkim poprzez odnowę i unowocześnienie bazy transportowej Zespołów Ratownictwa Medycznego” – ok. 0,4 mln zł.2010 – Lądowisko i SOR, „Zwiększenie bezpieczeństwa zdrowotnego w Regionie Bieszczadzkim przez rozbudowę SOR w Sanoku, zakup sprzętu medycznego i budowę lądowiska dla helikopterów”, ok. 3,5 mln zł.2011 – Kardiologia, „Modernizacja SP ZOZ w Sanoku – alokacja Oddziału Kardiologii – profilaktyka, diagnostyka i leczenie chorób układu krążenia” – ok. 7,5 mln zł.2012 – PSIM, „Kompleksowa informatyzacja Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Sanoku jako element Podkarpackiego Systemu Informacji Medycznej – PSIM” ok. 3,6 mln zł.2013 – Termomodernizacja, „Termomodernizacja obiektów Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Sanoku” ok. 3,0 mln zł.2013 – Angiograf, „Zakup angiografu do badań naczyniowych wraz z zaprojektowaniem pracowni radiologii zabiegowej i wykonaniem robót budowlanych” ok. 3,0 mln zł.2014 – Neurologia z administracją, „Rozbudowa Szpitala w Sanoku poprzez budowę oddziału Neurologicznego wraz z administracją – realizacja prac niezbędnych do rozpoczęcia funkcjonowania nowego obiektu” ok. 6,7 mln zł.2013 (realizacja 2014) – Przygotowanie projektu Tomograf, USG, „Zwiększenie dostępności do diagnostyki nowotworowej w Powiecie Sanockim poprzez zakup tomografu komputerowego i aparatu USG dla Szpitala Specjalistycznego w Sanoku” ok. 2,6 mln zł.Łączna wartość zrealizowanych projektów dla SP ZOZ w Sanoku ponad 30,00 mln zł. 
2008 do nadalAudytor oraz audytor wewnętrzny w Jednostkach Sektora Finansów Publicznych Zakres obowiązków i uprawnień określony zapisami Ustawy o Finansach Publicznych oraz umowami. Wykonywanie czynności w ramach umowy o pracę oraz umów należytej staranności. Łączna wartość zrealizowanych audytów i analiz ponad 1,20 mld zł. 
2004 do nadalPrzygotowanie wniosków, analiz ekonomicznych i finansowych w zakresie Programów Funkcjonalno Użytkowych, Studium Wykonalności oraz kierowanie realizacją projektów ze środków UE.Realizacja i nadzorowanie bezpośrednie projektów realizowanych ze środków pomocowych. Autor i współautor kompletnych projektów oraz opracowań w zakresie analizy ekonomicznej dla projektów.Łączna wartość przygotowanych i zrealizowanych projektów ponad 120,00 mln zł. 
2008 do nadalCzłonek założyciel Stowarzyszenia Przyjaciół Przedszkola pod sanockim Zamkiem – do 2011 prezes, członek zarządu. Współorganizator i członek innych organizacji pomocowych.  
2012 do 2014Członek Rady Nadzorczej Sp. z o. o. (m. in. Przewodniczący)
2014 do 2022Dyrektor SP ZOZ w LeskuZakres obowiązków i uprawnień obejmuje m.in.: Nadzorowanie pracy podległych zespołów. Nadzorowanie prowadzenia sprawozdawczości. Opracowywanie planów rzeczowo – finansowych. Nadzór nad przygotowywaniem ofert i udział w negocjacjach (w tym z POW NFZ). Planowanie w zakresie dochodów i wydatków. Analiza kosztów. Przygotowywanie dokumentacji związanej z pozyskiwaniem środków inwestycyjnych. Kontrolowanie obrotu środkami pieniężnymi. Reprezentowanie na zewnątrz, składanie oświadczań woli w zakresie uprawnień i pełnomocnictw. Dostęp do wszystkich dokumentów i informacji. Zarządzanie zasobami ludzkimi podległych jednostek. Kontrole.Zrealizowane projektyAutor projektów i realizator m. in.:2017 – Sprzęt i wyposażenie szpitala „Wzmocnienie i efektywne wykorzystanie potencjału infrastruktury zdrowotnej i społecznej na obszarze Powiatu Leskiego – doposażenie SP ZOZ w Lesku w niezbędny sprzęt i wyposażenie” – ok. 1,2 mln zł.2018 – Wyposażenie SOR i Ratownictwa medycznego „Poprawa Bezpieczeństwa mieszkańców i turystów Bieszczad poprzez: doposażenie w aparaturę medyczną, modernizację istniejącej infrastruktury w tym instalacji, budowę garaży z pomieszczeniami socjalnymi dla Zespołów Ratownictwa Medycznego przy Szpitalnym Oddziale Ratunkowym Szpitala Powiatowego w Lesku”, ok. 3,8 mln zł.2022 – Rehabilitacja, blok operacyjny, poradnie przyszpitalne „Rozbudowa i przebudowa budynku szpitala powiatowego SPZOZ w Lesku wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w tym przebudowa kolidującego uzbrojenia terenu”, ok. 27,5 mln zł.2022 – PSIM II „Rozwój e-usług (PSIM) w obszarze oddziaływania Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku”, ok. 4,5 mln zł.
2016 do 2019Członek Rady Nadzorczej Sp. z o. o., Wiceprzewodniczący.
2017 do nadalNauczyciel akademicki, wykładowcaUP im. Jana Grodka w SanokuUniwersytet Rzeszowski
2022 do nadalCzłonek Rady Nadzorczej Sp. z o. o. Wiceprzewodniczący
2022 do nadalPełniący obowiązki Dyrektora SP ZOZ w Przeworsku

Zainteresowania

Od najmłodszych lat po dzień dzisiejszy pasjonuje mnie lotnictwo. Od czwartej klasy szkoły podstawowej należałem do koła modelarstwa lotniczego. Przez szereg lat odnosiłem liczne sukcesy w tej dziedzinie, łącznie z uzyskaniem tytułu wicemistrza polski w modelarstwie kosmicznym i awansem do kadry Polski. Zgodnie z zainteresowaniami, w drugiej klasie szkoły średniej zostałem członkiem Aeroklubu Podkarpackiego w Krośnie i na przestrzeni wielu lat latałem, uzyskując licencję pilota szybowcowego oraz drugą klasę wyszkolenia. Zdobyłem przy tym srebrną odznakę pilota szybowcowego oraz wykonywałem skoki spadochronowe. Równolegle z zainteresowaniem lotnictwem, szło zainteresowanie informatyką. Obecnie moje zainteresowania zostały podporządkowane pracy zawodowej. Połączenie ekonomii z informatyką, okazało się niezwykle przydatne. Daje dużo możliwości, ułatwia organizację pracy oraz zwiększa szybkość uzyskiwania potrzebnych informacji. Studia doktoranckie były naturalną kontynuacją zainteresowania ekonomią oraz zarządzaniem. W chwili obecnej moje zainteresowania to wykorzystanie wiedzy zdobytej jeszcze w okresie z zakresu budownictwa w trakcie realizacji pomysłów na własny dom i ogród jak również kontynuacja pasji modelarskiej. Interesuje mnie również film, muzyka i literatura z nurtu SF i fantasy (w szczególności lata 70 i 80 ubiegłego wieku). Najważniejsza dla mnie jest rodzina i jej poświęcam najwięcej czasu wolnego.

Stan rodzinny i majątkowy:

Żonaty, dwoje dzieci – córki, samochód, dom jednorodzinny, inna własność prywatna, inne nieruchomości.


SP ZOZ w Sanoku

Kiedy w roku 2014 odchodziłem ze szpitala w Sanoku, zakończyłem inwestycje o wartości ponad. 30 mln zł. Wyniki finansowe za lata 2012 i 2013 ulegały poprawie tak, że za rok 2013 wynik był dodatni. Ponadto pozostawiłem przygotowane projekty na wartość kilkunastu milionów złotych które zostały zrealizowane w latach późniejszych.

SP ZOZ w Lesku

Kiedy w roku 2022 zakończyłem współpracę z SP ZOZ w Lesku, wartość inwestycji zamknęła się kwotą o wartości ponad. 50 mln zł. Wyniki finansowe z uwagi na wysokie koszty i niedoszacowanie świadczeń były ujemne. Ponadto pozostawiłem przygotowane projekty na wartość ponad 18 mln zł milionów złotych które zostaną zrealizowane w kolejnych latach.